• English (UK)
  • Greek (Greece)
Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 


dB Technologies - 40  χρόνια  λύσεις,  όχι  μόνο  προϊόντα.


Toυ  Βασίλη  Λαδονικόλα...www.alive.gr

Μέσα  από  το  πρώτο  δια  ζώσης  σεμινάριο  που  πραγματοποιήθηκε  στη  χώρα  μας  από  την  έναρξη  της  πανδημίας,  η  εταιρία  Kariotis  Audio  &  Lighting  ουσιαστικά  επανα-σύστησε  στην  Ελληνική  pro  audio  και  rental  κοινότητα  την  Ιταλική  dBTechnologies. Μια  εταιρία  με  αναγνωρίσιμο  μεν  brand  name  και  στα  μέρη  μας,  την  οποία  όμως  οι  περισσότεροι  επαγγελματίες  γνώριζαν  για  τις  μικρές  σειρές  και  τις  φορητές  λύσεις  ηχείων  που  προσφέρει...

Ολα  αυτά  βεβαίως,  έως  τώρα,  καθότι  το  παρών  σεμινάριο  αποτέλεσε  μια  πρώτης  τάξεως  ευκαιρία  για  μια  συνολική  γνωριμία  και  προσέγγιση  με  την  dB  Technologies,  τις  τεχνολογίες,  τα  προϊόντα  και  κυρίως  των  ανθρώπους  πίσω  από  αυτά…

 

Το  σεμινάριο  (πραγματοποιήθηκε  στην  Ελευσίνα  και  συγκεκριμένα  στο  Elefsina  Hotel)  ξεκίνησε  με  το  καλοσώρισμα  του  Παντελή  Καριώτη,  καθώς  και  με  συστάσεις,  καθώς  όλοι  οι  συμμετέχοντες  πήραν  τον  μικρόφωνο  από  τον  Παντελή  και  αυτοσυστήθηκαν  λέγοντας  δυο  κουβέντες  για  την  εταιρία,  τις  δραστηριότητες  και  την  έδρα  τους...

 

Με  τον  τρόπο  αυτό,  όλοι  γνωριστήκαμε  και  νιώσαμε  με  το  καλημέρα  ‘ομάδα’,  όμως  η  έκπληξη  (τουλάχιστον  για  εμένα)  ήταν  η  ‘γεωγραφική  κατανομή’  των  συμμετεχόντων,  οι  οποίοι  είχαν  καταφθάσει,  σχεδόν  απ’  όλες  τις  γωνιές  της  ηπειρωτικής  Ελλάδας  και  των  νησιών...  Και  σημειωτέον  ότι  ο  αριθμός  συμμετεχόντων  ήταν  περιορισμένος,  λόγω  της  τήρησης  των  υγειονομικών  πρωτοκόλλων  της  πανδημίας  (εννοείται  βεβαίως  πως  όλοι  όσοι  συμμετείχαν  έφεραν  είτε  πιστοποιητικό  εμβολιασμού  ή  νόσησης)...

 

dBTechnologies  -  Pure  passion  for  technology

Η  παρουσίαση  ξεκίνησε  με  τον  Salvatore  Curcio,  sales  manager  της  dBTechnologies,  ο  οποίος  ουσιαστικά  μας  σύστησε  την  εταιρία  από  την  αρχή,  ξεναγώντας  μας  στα  επιτεύγματα  και  τις  υποδομές  της,  στην  τεχνολογία  της,  στα  προϊόντα,  στα  έργα  και  το  όραμά  της…

 

Ωστόσο  πρίν  ξεκινήσει  χαρακτήρισε  τον  Παντελή  Καριώτη  ‘γενναίο’  που  τόλησε  να  κάνει  κάτι  τόσο  διαφορετικό  σε  καιρούς  κορωνοϊού,  ενώ  επισήμανε  ότι  οι  Ιταλοί  και  οι  Ελληνες  έχουν  πολύ  ψηλά  στην  κουλτούρα  τους  τις  ανθρώπινες  σχέσεις,  το  καλό  φαγητό  και  το  κρασί…  αναφέροντας  χαρακτηριστικά  πως...  «αν  το  φαγητό  είναι  καλό,  συνήθως  ζητάς  περισσότερο.  Και  στην  dBTechnologies  έχουμε  εξαιρετικό  μενού,  κάτι  που  θα  διαπιστώσετε  στη  συνέχεια  μέσα  από  τις  τεχνολογίες  και  τα  προϊόντα  που  θα  παρουσιάσουμε…”

 

Ο  Salvatore  επισήμανε  ότι  η  dBTechnologies  εδώ  και  40  χρόνια  που  βρίσκεται  στην  αγορά,  παρουσιάζει  λύσεις  και  όχι  μόνο  προϊόντα.  Η  έδρα  της  εταιρίας  είναι  στην  Μπολόνια  που  αποτελεί  μια  από  τις  πλέον  ιστορικές  πόλεις  της  Ιταλίας,  καθώς  εκεί  βρίσκεται  το  παλαιότερο  πανεπιστήμιο  της  χώρας,  οπότε  έχουν  παράδοση  στη  γνώση,  ενώ  δίπλα  τους  εδρεύουν  εταιρίες  όπως  οι  Μαζεράτι,  Φεράρι,  Λάμπο,  Ντουκάτι  κλπ,  δηλαδή  όλη  η  αφρόκρεμα  του  engineering…

 

Στην  Μπολόνια  βρίσκεται  το  τμήμα  R&D  (στελεχώνεται  από  20  μηχανικούς),  η  γραμμή  παραγωγής,  οι  αποθήκες  και  το  demo  room,  ο  ανηχοϊκός  θάλαμος,  καθώς  κι  ένα  πρώτυπο  εργαστήριο  με  smd  μηχανές  και  3D  εκτυπωτές,  ενώ  ως  εταιρία  δίνουν  ιδιαίτερη  σημασία  στο  δημιουργικό  marketing.  Ωστόσο,  το  πιο  σημαντικό  γι’  αυτούς  είναι  οι  άνθρωποι  που  στελεχώνουν  την  εταιρία,  ενώ  όπως  μας  είπε  στην  outdoor  αρένα  του  χώρου  τους  λαμβάνουν  χώρα  demo  2  ή  3  πελάτες  ανά  εβδομάδα...

Ολα  ξεκίνησαν  το  1974  με  την  ίδρυση  της  μητρικής  εταιρίας  ΑΕΒ  Industriale  στη  Μπολόνια  που  είχε  ως  αντικείμενο  τα  ηλεκτρονικά  και  audio  components.  Η  ανάπτυξη  στην  αγορά  του  audio  οδήγησε  την  ΑΕΒ  να  ιδρύσει  την  dBTechnologies  το  1990  προκειμένου  να  υπάρχει  απόλυτη  εξειδίκευση  στο  σχεδιασμό  και  την  παραγωγή  ηχείων  και  ενισχυτικών…

 

Το  2004  η  ΑΕΒ  Industriale  εξαγόρασε  την  RCF  διατηρώντας  την  διοικητικά  ανεξάρτητη,  ενώ  ταυτόχρονα  δημιούργησε  το  RCF  Group  που  περιλαμβάνει  και  τις  δυο  εταιρίες  (και  την  ΑΕΒ  Industriale  δηλαδή).

Εν  συνεχεία  το  RCF  γκρούπ  ενέταξε  στο  δυναμικό  του  μερικές  ακόμα  σημαντικές  εταιρίες  όπως  την  EAW  και  τη  DPA,  ενώ    εσχάτως  και  η  Montarbo  αποτελεί  μέλος  της  ομάδας  καθώς  το  2019  εξαγοράστηκε  από  την  ΑΕΒ  Industriale,  με  αποτέλεσμα  αυτή  τη  στιγμή  το  όλο  γκρούπ  να  αποτελεί  ένα  από  τα  ισχυρότερα  pro  audio  group  παγκοσμίως...

 

3πλασιαμός  εσόδων  και  επανεπένδυση  στο  R&D

Ο  Salvatore  μας  πληροφόρησε  ότι  κατά  την  τελευταία  10ετία  η  dBTechnologies  έχει  3πλασιάσει  τα  έσοδά  της  από  τις  πωλήσεις,  ενώ  κάθε  χρόνο  το  8%  των  κερδών  επανεπενδύεται  στο  τμήμα  R&D.  Οσον  αφορά  τα  έσοδα,  το  80%  προέρχεται  από  τους  τομείς  του  touring  και  του  installation,  ενώ  το  υπόλοιπο  20%  από  το  retail  market.  Η  εταιρία  εξάγει  τα  προϊόντα  της  σε  περισσότερες  από  160  χώρες  στον  κόσμο,  ενώ  συμμετέχει  σε  πολλές  διεθνείς  εκθέσεις  καθώς  και  σε  πολλές  τοπικές  (μέσω  των  αντιπροσώπων  της)  κάθε  χρόνο.  Παράλληλα  τα  προϊόντα  τους  έχουν  αποσπάσει  πολλά  βραβεία  (readers  choice  award)  από  έγκριτα  έντυπα  και  on  line  περιοδικά  παγκόσμιου  βεληνεκούς...

 

Προσεγμένα  ηλεκτρονικά...

Ο  Andrea  Brasolin,  Application  Engineer  –  Touring  πήρε  εν  συνεχεία  το  λόγο  αναφέροντας  ότι  τα  8  χρόνια  που  εργάζεται  εκεί,  έχει  ήδη  προλάβει  να  δει  μεγάλες  αλλαγές  στην  εταιρία.  Επιπλέον  μας  ξεκαθάρισε  εξαρχής,  κάτι  μάλλον  προφανές  για  την  dBTechnologies:  επειδή  ακριβώς  τα  προϊόντα  τους  είναι  κατά  80%  ενεργά  και  αυτοενισχυόμενα  η  σημασία  που  δίνουν  στα  ηλεκτρονικά  τους  είναι  ιδιαίτερα  μεγάλη.

Ολοι  οι  ενισχυτές  που  χρησιμοποιούνται  είναι  DIGIPRO  τους  οποίους  σχεδιάζουν  οι  ίδιοι  και  είναι  πλέον  3ης  και  4ης  γενιάς  με  τους  ενισχυτές  να  τσεκάρουν  ανά  δευτερόλεπτο,  όλες  τις  μονάδες  και  όλους  τους  δρόμους  των  ηχείων  που  οδηγούν...

Το  networking  πρωτοκόλλο  επικοινωνίας  είναι  το  RDNet  που  έχουν  αναπτύξει  από  κοινού  με  την  RCF,  ενώ  το  λογισμικό  επικοινωνίας  είναι  το  Aurora  NET  που  επιτρέπει  monitoring  σε  πραγματικό  χρόνο  και  real  time  έλεγχο  και  ρυθμίσεις  σε  DSP,  καθώς  και  Digital  Audio  Management  (μέσω  Dante  πρωτοκόλλου).  Το  λογισμικό  ‘τρέχει’  μέσω  Ethernet  καλωδίου  και  είναι  συμβατό  τόσο  με  windows  όσο  και  με  MAC  OSX  λειτουργικό.

 

Σημειωτέον  ότι  το  Aurora  δεν  έχει  όριο  στον  αριθμό  των  ηχείων  που  μπορεί  να  ελέγξει,  ενώ  μέσω  του  πρωτοκόλου  OSC  είναι  ανοικτό  στην  επικοινωνία  και  με  άλλα  λογισμικά.

Μας  ανέφερε  επίσης  ότι  αρκετά  components  της  RCF  χρησιμοποιούνται  στα  προϊόντα  τους,  όπως  το  HF  driver  που  μας  έδειξε,  τα  γούφερ  τους  είναι  σχεδιασμένα  custom  από  την  B&C,    ενώ  ο  Andrea  δήλωσε  υπερήφανος  για  το  rigging  σύστημα  των  ηχείων  της  dBTechnologies…

Εν  συνεχεία  ακολούθησε  μια  αναφορά  στα  ‘προϊόντα  σταθμούς’  στην  ιστορία  της  dBTechnologies,  ξεκινώντας  με  την  ‘κλασική’  πλέον  portable  σειρά  Opera  (point  source  ηχεία)  που  ξεκίνησε  να  παράγεται  από  το  2002.  Τότε  ελάχιστες  εταιρίες  παρήγαγαν  δίδρομα  ηχεία  πολυπροπυλενίου.

 

Το  2006  παρουσίασαν  τη  σειρά  DVA  (Digital  Vertical  Arra)  ‘ανοίγοντας’  την  line  array  τεχνολογία  σε  μια  πολύ  μεγάλη  βάση  χρηστών.  Το  DVA  T4  υπήρξε  το  πρώτο  Line  array  με  πλαστική  καμπίνα  στην  αγορά  και  χάρη  στον  υψηλό  του  λόγο  τιμής  /  απόδοσης,  πούλησε  περισσότερες  από  150.000  καμπίνες  ανά  τον  κόσμο.

 

Το  2008  ξεκίνησε  η  ανάπτυξη  και  η  παραγωγή  της  τεχνολογίας  DIGIPRO,  ενώ  το  2013  παρουσιάστηκε  το  DVA  T8  που  συνδύασε  τα  προτερήματα  των  σειρών  T4  και  T12,  αποτελώντας  το  επόμενο  μεγάλο  best  seller  της  εταιρίας.

Το  2015  παρουσιάστηκε  η  νέα  γενιά  της  σειράς  Opera,  τα  ES  column  speakers,  καθώς  και  η  σειρά  INGENIA  που  αποτέλεσε  το  νέο  concept  της  εταιρίας,  για  να  ακολουθήσει  ένα  χρόνο  αργότερα  (2016)  η  κορυφαία  σειρά  VIO  Series  στην  διευρυμένη  γκάμα  της  οποίας  προστίθενται  κάθε  χρόνο  προϊόντα  (φέτος  προστέθηκαν  τα  VIO  S115  και  VIO  W15T),  ενώ  σε  λίγους  μήνες  (2022)  η  γκάμα  θα  εμπλουτιστεί  με  τα  VIO  X310  και  VIO  X315.

 

Η  σειρά  VIO:  o  game  changer  για  τη  dBTechnologies…

Η  σειρά  VIO  series,  όπως  χαρακτηριστικά  ανέφερε  ο  Andrea  αποτέλεσε  μια  game  changer  σειρά  για  τη  dBTechnologies,  καθώς  άλλαξε  ο  τρόπος  που  σκέφτονταν  για  τα  ηχεία.

Πλέον  έχουν  και  το  νέο  VIO  Firmware  2.0  ενώ  όλες  οι  καμπίνες  έχουν  USB  θύρα  και  μπορεί  ο  καθένας  να  κάνει  update  άμεσα  μέσω  Aurora  net.  Κάτι  που  ωστόσο  έκαναν  οι  ίδιοι,  είναι  ότι  μάζεψαν  τα  show  files  από  τους  πελάτες  τους  και  είδαν  τι  μπορούν  να  βελτιώσουν  περαιτέρω  στην  εν  λόγω  σειρά.

 

Είναι  χαρακτηριστικό  ότι  όλες  οι  καμπίνες  της  σειράς  έχουν  το  ίδιο  phase  response  και  είναι  φασικά  και  ‘χρονικά’  ευθυγραμμισμένες  μεταξύ  τους,  ακόμα  και  αν  πρόκειται  για  ηχεία  διαφορετικής  σειράς.  Ετσι  συνδυάζεται  όλη  η  σειρά  μαζί,  ενώ  κάθε  καμπίνα  έχει  την  ίδια  ευαισθησία  εισόδου  και  υπάρχει  πλέον  κοινή  αναφορά.  Επιπλέον  υπάρχει  ένα  νέο  delay  value  στα  560ms  άρα  δεν  χρειάζεται  πρόσθετος  επεξεργαστής.

 

Η  ευελιξία  είναι  ακόμα  ένα  μεγάλο  στοίχημα  γι’  αυτούς  και  εκφράζεται  χαρακτηριστικά  στη  σειρά  VIO  X  με  την  καμπίνα  να  διαθέτει  line  array  και  point  source  modes  και  τα  ηχεία  της  σειράς  να  έχουν  διασπορά  60x90  μοίρες  όταν  λειτουργούν  ως  point  source  και  100x15  σε  line  array  εφαρμογές  (σε  οριζόντιο  και  κάθετο  άξονα  αντίστοιχα).  Ολα  αυτά  συμβαίνουν,  αρκεί  ο  χρήστης  να  επιλέξει  και  να  ‘φορέσει’  τον  κατάλληλο  κυματοδηγό  και  ταυτόχρονα  να  ενεργοποιήσει  (μέσω  firmware  preset  μπουτόν  επί  της  καμπίνας)  τον  επιθυμητό  τρόπο  λειτουργίας  ανάλογα  με  τις  ανάγκες  κάλυψης.  Σημειωτέον  ότι  έχουν  δομήσει  δίκτυο  rental  όσον  αφορά  τη  σειρά  VIO,  κάτι  που  δίνει  επιπρόσθετη  αξία  στην  επένδυση  όσων  επιλέγουν  συστήματα  της  εν  λόγω  σειράς…

Μάθαμε  επίσης  ότι  περίπου  το  98%  των  ηχείων  της  εταιρίας  είναι  active,  όμως  υπάρχουν  και  παθητικές  σειρές,  όπως  η  καινούργια  εγκαταστατική  σειρά  iS  series  που  περιλαμβάνει  συνολικά  7  μοντέλα.

 

Η  ξεχωριστή  σειρά  INGENIA...

Η  σειρά  INGENIA  περιλαμβάνει  4  μοντέλα  ηχείων  –  στήλες,  ειδικά  σχεδιασμένα  για  να  αναπαράξουν  ήχο  είτε  μεμονωμένα,  είτε  ως  ζεύγη  (coupled)  γυρνώντας  δηλαδή  το  ένα  ηχείο  ανάποδα  και  τοποθετώντας  το  επάνω  στο  άλλο.  Χάρη  στην  infrared  τεχνολογία  το  ηχείο  αναγνωρίζει  την  ύπαρξη  ενός  ακόμα  και  αυτόματα  προσαρμόζει  όλες  τις  παραμέτρους  για  την  επίτευξη  της  βέλτιστης  δυνατής  κάλυψης.  Η  ασύμμετρη  κάθετη  κάλυψη  της  κόρνας,  η  δυνατότητα  ρύθμισης  digital  steering  coverage  (μέσω  Aurora)  και  η  πληρότητα  του  DSP  επεξεργαστή  με  τα  FIR  φίλτρα,  συμβάλλουν  στην  αποτελεσματική  κάλυψη  ενός  χώρου  με  δυο  μόνο  στήλες  ηχείων  (κάτι  που  βιώσαμε  εμπράκτως  κατά  τις  ακροάσεις  αργότερα  στο  γήπεδο  soccer  της  Ελευσίνας).  Χαρακτηριστικά  ο  Andrea  μας  ανέφερε  ότι  η  EAW  έχει  adaptive    τεχνολογία  για  το  digital  steering  από  την  οποία  έμαθαν  πολλά  και  τα  εφάρμοσαν  στα  δικά  τους  προϊόντα  και  δη  στην  εν  λόγω  σειρά…

 

Το  πρώτο  μέρος  της  παρουσίασης  του  Andrea  έκλεισε  με  το  ‘Elefsina  project’  δηλαδή  με  την  παρουσίαση  και  το  σετάρισμα  των  συστημάτων  που  είχαν  στήσει  για  το  απογευματινό  demo,  από  το  prediction  software  έως  τις  τελικές  ρυθμίσεις  που  πραγματοποίησαν.

Στη  συνέχεια  ακολούθησε  το  σετάρισμα  συστημάτων  μέσω  του  prediction  software  (χρησιμοποιούν  το  Ease  Focus  όπως  πολλοί  κατασκευαστές),  ενώ  μας  παρουσίασε  και  το  project  της  μόνιμης  εγκατάστασης  στο  Unipol  της  Μπολόνια,  μια  αρένα  χωρητικότητας  20.000  θεατών.  Φυσικά,  οι  συμβουλές  που  μας  έδωσε  είναι  πως  αν  ξεκινήσεις  με  κακό  σχεδιασμό  στη  συνέχεια  δεν  το  ‘μαζεύεις’  με  τίποτα,  ότι  πάντα  θέλεις  καλό  σχέδιο  και  πάντα  πρέπει  να  αφιερώνεις  χρόνο  στο  prediction.

 

Είδαμε  επίσης  κι  ένα  ιδιαίτερα  ενδιαφέρον  simulation  του  Ηρωδείου  (εστιάζοντας  στις  ακουστικές  του  ιδιαιτερότητες)  ώστε  να  προτείνουν  την  βέλτιστη  δυνατή  κάλυψή  του.

 

Παύλος  Σαπουντζής  –  Η  σημασία  των  συνδέσεων

Ο  Παύλος  στο  σύντομο  χρόνο  που  είχε  στη  διάθεσή  του,  μας  μίλησε  για  τις  βασικές  αρχές  στην  υποδομή  των  ηχητικών  συστημάτων,  και  παίρνοντας  ως  αφορμή  τη  ‘balloon’  3σδιάστατη  απεικόνιση  του  Ηρωδείου  από  το  κλείσιμο  της  παρουσίασης  του  Andrea,  ανέφερε  ότι  αρκετά  συχνά  η  πρόοδος  της  τεχνολογίας  μας  έχει  κάνει  να  απομακρυνόμαστε  και  να  ξεχνάμε  τα  βασικά.

 

Αναφέρθηκε  λοιπόν  στο  κατάλληλο  σήμα  που  διαχειρίζεται  η  κάθε  συσκευή,  ως  κλειδί  της  ηχητικής  απόδοσης  ενός  συστήματος.  Σε  κάθε  σύνδεση  χρειαζόμαστε  τα  βύσματα  όπως  xlr  και  πολλά  άλλα,  που  πίσω  τους  όμως  κρύβουν  κάτι  πολύ  σημαντικό,  που  είναι  τα  καλώδια…

Στη  συνέχεια  ανέλυσε  τις  κατηγορίες  των  καλωδίων  που  χρησιμοποιούμε  για  τις  συνδέσεις  σ’  ένα  σύστημα  αλλά  και  για  τις  συνδέσεις  οργάνων  κλπ,  επισημαίνοντας  ότι  η  ροή  των  ηλεκτρονίων  στον  αγωγό  εξαρτάται  από  την  ποιότητα  του  χαλκού  (βγάζοντας  έτσι  την  καλύτερη  ασίστ  για  την  παρουσίαση  τουAngelo  Tordini  που  ακολούθησε...).  Στη  συνέχεια  αναφέρθηκε  στην  σταθερή  στάθμη  αναφοράς  (0dBu)  και  στη  διαφορά  μεταξύ  0dBu  και  0dBm  και  στο  πως  ορίσθηκε  η  τιμή  των  0dBm  (ήδη  από  το  1930  και  την  εταιρία  Bell  Labs  που  όρισε  τη  στάθμη  τάσης  για  το  τηλεφωνικό  σύστημα).

 

Η  εισήγηση  του  Παύλου  έκλεισε  με  τη  σημασία  των  συνδέσεων  και  διάφορες  αναφορές  και  παραδείγματα,  ενώ  τόνισε  σε  όλους  την  προσοχή  που  χρειάζεται  στις  συνδέσεις  με  καρφιά  ¼  της  ίντσας,  τη  δυνατότητα  χρήσης  di  box,  τους  τρόπους  περιορισμού  των  θορύβων  μεταξύ  ηχητικών  συστημάτων  που  τροφοδοτούνται  από  διαφορετικές  παροχές  ρεύματος,  κλπ  και  γενικότερα  με  την  επισήμανση  όλων  των  συντελεστών  που  αποτελούν  ‘κλειδιά’  στη  σύνδεση  των  ηχητικών  συστημάτων.  Οπως  αντιλαμβάνεστε,  η  καλύτερη  πάσα  για  τον  πάντα  παθιασμένο  ‘φιλόσοφο  των  καλωδίων’  Angelo  Tordini  (Reference  Cables)  είχε  ήδη  βγεί...

 

 

Angelo  Tordini  -  Το  καλώδιο  είναι  ένα  παθητικό  φίλτρο...

Ο  Angelo  Tordini,  CEO  της  Ιταλικής  Reference  Cables  ξεκίνησε  την  παρουσίασή  του  διαδραστικά,  ρωτώντας  τους  πάντες  τι  γνώμη  έχουν  για  τα  καλώδια  (ακούστηκαν  πολλές  απόψεις),  αλλά  και  τι  καλώδια  χρησιμοποιούν.  Είναι  γεγονός  ότι  δεν  ήταν  πολλοί  από  τους  παριστάμενους  πελάτες  του…  Γεγονός  που  μετά  την  παρουσίασή  του,  εικάζω  ότι  θα  αλλάξει  σε  μεγάλο  βαθμό...

 

Για  τον  ίδιο,  που  ασχολείται  πάνω  από  3  δεκαετίες  με  τα  καλώδια  (ξεκίνησε  να  φτιάχνει  καλώδια  ως  filter  coherence),  τα  πράγματα  είναι  μάλλον  απλά  όσον  αφορά  τη  βασική  τους  θεώρηση…  Και  αυτό,  διότι  το  καλώδιο  πρέπει  να  μεταφέρει  το  σήμα  από  το  Α  σημείο  στο  σημείο  Β  δίχως  επιδράσεις  (προσοχή:  ο  Angelo  τόνισε  ότι  πρόκειται  για  μεταφορά  δεδομένων  και  όχι  διασύνδεση  από  το  Α  στο  Β)…

 

Παράλληλα  όμως  επισημαίνει  ότι  «το  τέλειο  καλώδιο  απλά  δεν  υπάρχει»…  Κάθε  σήμα  κατά  τη  διαδικασία  της  μεταφοράς  του  χάνει  πληροφορία  και  προσθέτει  θόρυβο  στο  καθαρό  σήμα  (ηλεκτρομαγνητικές  και  ηλεκτροστατικές  παρεμβολέςμ,  απόσταση,  ποιότητα  χαλκού  και  υλικών  και  πολλοί  ακόμα  παράγοντες  ευθύνονται  γι’  αυτό).

 

Μας  ξεκαθάρισε  επίσης,  ότι  η  εξασθένιση  του  σήματος  δεν  είναι  γραμμική  σε  όλο  το  φάσμα,  ενώ  μπορεί  να  θεωρηθεί  ως  προφανές  ότι  το  καλώδιο  έχει  επίδραση  στη  χροιά  του  σήματος.

Κατά  τη  γνώμη  του  Angelo,  το  καλώδιο  είναι  φίλτρο.  Ενα  ‘δραματικό’  φίλτρο  και  βεβαίως  ένα  παθητικό  φίλτρο.  Ως  παθητικό  φίλτρο  λειτουργεί  και  ως  crossover  ή  ως  παθητικός  ή  ημι-παραμετρικός  ισοσταθμιστής.

 

Μας  υπενθύμισε  επίσης  ότι  τα  ηλεκτρικά  χαρακτηριστικά  του  χαλκού  επηρεάζονται  από  το  σήμα  και  τη  χωρητικότητα  μεταξύ  άλλων,  ενώ  το  καλώδιο  δεν  ‘δημιουργεί’  ήχο.  Απλά  αυτό  που  κάνεις  όταν  καλείσαι  να  επιλέξεις,  είναι  πως  διαλέγεις  το  καλώδιο  που  θα  σου  κάνει  τη  λιγότερη  ζημιά…

 

Μας  ξεκαθάρισε  επίσης  ότι  κάθε  πηγή  είναι  φίλτρο,  οπότε  αυτό  που  πρέπει  να  κάνεις  μετά,  είναι  να  ελαχιστοποιήσεις  την  επίδραση  κάθε  καλωδίου  για  την  εκάστοτε  πηγή…  Αυτό,  όπως  ο  ίδιος  εξομολογήθηκε,  του  πήρε  32  χρόνια  για  να  το  καταφέρει.  Ετσι  λοιπόν  ο  Αngelo  έχει  ομαδοποιήσει  χρωματικά  τα  κατάλληλα  καλώδια  για  κάθε  πηγή,  δηλαδή  για  κάθε  είδος  μουσικής,  ώστε  να  είναι  πιο  εύκολη  η  επιλογή  τους…

 

Εν  συνεχεία  ακολούθησε  ένα  συγκριτικό  ακουστικό  παράδειγμα  ηχογράφησης  ντράμς  με  τον  Ivano  Zanotti  να  αλλάζει  τα  καλώδια  στα  μικρόφωνα  των  τυμπάνων  του  με  Reference  Cables,  ενώ  στη  συνέχεια  για  όσο  χρόνο  του  απέμενε  πραγματοποίησε  συγκριτικές  δοκιμές  διαφορετικών  καλωδίων  της  Reference  Cables  (και  του  τυπικού  καλωδίου,  με  ενσύρματο  μικρόφωνο  Audix  ΟM2,  σε  φωνητικά,  ακουστική  κιθάρα  και  ηλεκτρικό  μπάσο.

 

Ανεξάρτητα  από  τις  προτιμήσεις  του  καθενός,  πρέπει  να  επισημάνουμε  ότι  οι  ακουστικές  διαφορές  που  εισπράξαμε  όλοι  μας  μεταξύ  των  καλωδίων  ήταν  ξεκάθαρα  ακουστές  και  εύκολα  αντιληπτές.  Αξίζει  λοιπόν  τον  κόπο  ο  καθένας  (είτε  μουσικός,  είτε  rental  εταιρία)  να  ξεφύγει  από  τα  έως  τώρα  στερεότυπα  με  τα  οποία  αντιμετώπιζε  τα  καλώδια,  να  ‘ψαχτεί’  με  τον  ήχο  του  και  την  ποιότητα  των  καλωδίων  που  χρησιμοποιεί.  Η  (ηχο)χρωματική  παλέτα  της  Reference  Cables  είναι  εδώ  για  να  καλύψει  κάθε  σας  ανάγκη.

 

Demo  συστημάτων  στο  Soccerland:  χατ  τρικ  της  dBTechnologies

Τα  εγκατεστημένα  συστήματα  της  dBTechnologies  στο  Soccerland  της  Ελευσίνας  που  είχε  επιμεληθεί  (εγκατάσταση  και  setup)  o  Andrea  Brasolin  με  τη  βοήθεια  του  Μάριου  Καριώτη  και  των  τεχνικών  της  εταιρίας  Καριώτη,  ήταν  τα  εξής:  ένα  σύστημα  Ingenia  ΙG3Τ  με  8  VIO  S118R  Sub  (στα  -6dB  και  σε  end  fire  λειτουργία),  ένα  Line  array  σύστημα  VIO  L208  αποτελούμενο  από  8  καμπίνες  ανά  πλευρά  και  από  8  VIO  S118R  subs  στο  κέντρο  σε  end  fire  λειτουργία  (τα  ίδια  sub  που  χρησιμοποιήθηκαν  με  το  σύστημα  Ingenia  ΙG3Τ)  και  το  μεγαλύτερο  σύστημα  ένα  Line  array  σύστημα  VIO  L1610  αποτελούμενο  από  8  καμπίνες  ανά  πλευρά  και  από  8  VIO  S218R  sub  στο  κέντρο  (επίσης  σε  end  fire  λειτουργία),  με  τις  ακροάσεις  να  περιλαμβάνουν  προηχογραφημένα  track  αναφοράς  καθώς  και  Live  από  την  εξαιρετική  Ωμέγα  μπάντα  από  την  Ελευσίνα  (με  το  Βασίλη  Σκούρα  στον  ήχο),  που  παρά  το  κρύο  ανταποκρίθηκαν  άψογα  και  μας  βοήθησαν  να  έχουμε  μια  καλύτερη  αντίληψη  των  συστημάτων  με  Live  μουσική.  Η  μίξη  και  γενικώς  οι  ακροάσεις,  έγιναν  μέσω  μιας  DiGiCo  Quantum  225.

 

Οι  ακροάσεις  ξεκίνησαν  με  το  μικρότερο  column  array  σύστημα  σύστημα  Ingenia  ΙG3Τ  σε  διάταξη  cascade.  Οπως  είπαμε  το  σύστημα  έχει  τη  δυνατότητα  διαμόρφωσης  της  κατευθυντικότητας  της  εκπομπής  του  στον  κάθετο  άξονα  μέσω  ψηφιακής  εφαρμογής.  Σημειωτέον  ότι  οι  ακροάσεις  και  των  3  συστημάτων  ξεκίναγαν  χωρίς  sub  και  εν  συνεχεία  τα  ακούγαμε  και  με  τα  συνοδά  sub  woofer  τους.

Το  Ingenia  GT3  αποτελούμενο  από  δυο  10ιντσα  γούφερ  και  ένα  compression  driver  1,4  της  ίντσας  έκαστο,  έδειξε  με  το  καλημέρα  ότι  αποτελεί  ένα  χαρισματικό  σύστημα  για  το  μέγεθος  και  τη  λειτουργία  του,  με  μέγιστο  βαθμό  ευελιξίας  και  κορυφαίο  λόγο  τιμής  πρός  απόδοση  αν  και  κατά  τη  διάρκεια  της  δοκιμής  κρίθηκε  ως  σύστημα  ανεξαρτήτως  χρημάτων.

 

Τι  εννοώ?  Το  σύστημα  (4  ηχεία  Ingenia  ΙG3Τ  τοποθετημένα  ανά  δυο  L-R  σε  διάταξη  cascade)  κάλυψε  με  άνεση  και  άκρως  ελεγχόμενα  το  χώρο  ακρόασης  (ο  Andrea  μας  είπε  ότι  δεν  του  πήρε  πάνω  από  10  λεπτά  το  σετάρισμα  του  συστήματος),  ενώ  η  κάλυψη  στον  κάθετο  άξονα  ήταν  υποδειγματική  δίχως  ίχνος  ακουστού  comb  filtering.  Επίσης,  το  σύστημα  μας  έδωσε  και  το  διαπίστευμα  της  γενικότερης  ‘ηχητικής  ταυτότητας’  της  dBTechnologies  (όπως  αποδείχθηκε  στο  τέλος,  όταν  είχαμε  ακούσει  όλα  τα  συστήματα  του  demo).  Ποιά  ήταν  αυτή?  Καθαρή  και  ομοιογενής  μεσαία  περιοχή  που  δεν  ‘ντρεπόταν’  να  ‘φωνάξει’  την  παρουσία  της,  δίχως  όμως  ποτέ  να  κουράσει  ή  να  προβληματίσει  σε  δύσκολα  περάσματα  και  έντονα  μεταβατικά,  με  τις  χαμηομεσαίες  ‘γεμάτες’  και  υψηλές  αέρινες.  Με  την  προσθήκη  των  sub  το  σύστημα  ένιωσε  μεγαλύτερη  άνεση,  γέμισε  χαμηλά  και  είχε  πάντα  μια  ενιαία  αίσθηση  (δίχως  τον  ακουστό  διαχωρισμό  sub-δορυφόροι),  ενώ  το  μπάσο  με  τη  συγκεκριμένη  διάταξη  και  λειτουργία  των  sub  (end  fire)  είχε  ισορροπία  ανάμεσα  σε  όγκο  και  ατάκα  δίχως  να  μασκάρει  τις  χαμηλομεσαίες  και  την  κρίσιμη  μεσαία  περιοχή.

Είμαι  σίγουρος  ότι  το  Ingenia  είναι  ένα  σύστημα  που  έκλεψε  καρδιές  στο  εν  λόγω  demo  και  κέρδισε  πολλούς  απ’  όσους  το  άκουσαν.  Εξτρά  πόντους  του  δίνουν  η  ευελιξία  του,  το  εύκολο  στήσιμο  –  σετάρισμά  του,  ο  μικρός  του  όγκος  και  η  γρήγορη  απόσβεση  της  επένδυσης,  καθώς  είναι  πολλές  οι  εκδηλώσεις  που  δύναται  να  καλύψει,  ενώ  ως  κερασάκι  έρχεται  και  η  προσιτή  του  τιμή.   

 

Το  2δρομο  ενεργό  line  array  VIO  L208  πήρε  τη  σκυτάλη  των  ακροάσεων  συνεχίζοντας  στον  ίδιο  δρόμο  (γενικότερη  ηχητική  ταυτότητα)  με  το  Ingenia,  προσθέτοντας  όμως  περαιτέρω  μέτωπο  στην  κάλυψη,  καλύτερο  SPL  και  άνεση  αναπαραγωγής  (λόγω  της  διαφορετικής  τεχνολογίας  και  του  όγκου  του)  με  μια  αίσθηση  ομοιογένειας  του  ακούσματος  που  προφανώς  οφείλεται  και  στο  γεγονός  ότι  τα  δυο  10ιντσα  γούφερ  και  το  compression  driver  (με  3ιντσο  πηνίο  φωνής  και  μαγνητικό  σύστημα  νεοδυμίου)  φιλοξενούνται  σε  ένα  ενιαίο  πάνελ  που  εκτελεί  ταυτόχρονα  χρέη  phase  plug  και  χοάνης  φόρτισης  για  το  HF  driver.

 

Κι  εδώ  οι  ακροάσεις  ξεκίνησαν  με  τα  8+8  VIO  L208  και  ο  τρόπος  της  ανάδειξης  της  μεσαίας  περιοχής  αποτέλεσε  και  πάλι  κατά  τη  γνώμη  μου  το  δυνατό  χαρτί  του  συστήματος.  Το  σύστημα  έχει  όσο  ‘μπροστά’  πρέπει  τη  μεσαία  περιοχή,  με  τα  φωνητικά  και  τα  σολιστικά  να  έχουν  ξεκάθαρη  παρουσία  στη  μίξη  και  πείθοντας  παράλληλα  ότι  όση  ώρα  κι  αν  ακούς  το  σύστημα,  αυτό  δεν  θα  σε  κουράσει  ποτέ  ακόμα  κι  αν  το  μουσικό  πρόγραμμα  έχει  ‘πριόνια’.  Με  την  προσθήκη  των  8  VIO  S118R  subs  (ενεργά  γούφερ  με  φόρτιση  καμπίνας  ανάκλασης  χαμηλού  και  μονό  18άρι)  ακούσαμε  ένα  πλήρες  σύστημα  με  αρκετά  γραμμική  συμπεριφορά  και  συχνοτική  ισορροπία  από  τη  σκηνή  έως  το  τέλος  του  γηπέδου  soccer  στα  50+  μέτρα.  Αναμφίβολα  ένα  σύστημα  που  μπορεί  να  καλύψει  την  πλειοψηφία  των  Ελληνικών  παραγωγών  και  των  διαθέσιμων  venues  που  πιστό  στο  δόγμα  της  εταιρίας  παίζει  όχι  απλά  στα  λεφτά  του,  αλλά  πολύ  παραπάνω  από  αυτά...

 

Το  VIO  L1610  ήταν  το  μεγαλύτερο  σύστημα  της  δοκιμής  γι’  αυτό  και  το  ακούσαμε  τελευταίο...  Κι  εδώ  η  αναλογία  ήταν  2:1  με  16  (8+8)  line  array  καμπίνες  L1610 και  8  VIO  S218R  sub  στο  κέντρο  στο  χορτάρι  του  γηπέδου  σε  end  fire  λειτουργία.  Η  επιπλέον  διαφορά  εδώ  ήταν  ότι  από  τα  2δρομα  συστήματα  περάσαμε  σε  ένα  μεγαλύτερο  3δρομο  με  δυο  10ιντσα  γούφερ  και  μια  οξοαξονική  μονάδα  με  4ιντσο  MF  και  2,5ιντσο  HF  compression  driver.

Ακουστικά  εδώ  εισπράξαμε  όπως  ήταν  αναμενόμενο  μεγαλύτερο  headroom,  ακόμα  πιο  μεστή  και  ολοκληρωμένη  μεσαία  περιοχή  με  γεμάτες  χαμηλομεσαίες  και  καθαρές  μεσαίες  –  μεσοϋψηλές.  Τα  πλεονεκτήματα  του  ομοαξονικού  driver  έκαναν  την  διαφορά  και  ουσιαστικά  μπορούμε  να  πούμε  ότι  με  το  L1610  οι  ακροάσεις  ανέβηκαν  κατηγορία.  Με  την  προσθήκη  του  low  end  πεδίου  όταν  ενεργοποιήθηκαν  και  τα  οκτώ  S218R  sub  (με  τα  δυο  18ιντσα  γούφερ  έκαστο  και  φόρτιση  τύπου  ανάκλασης  χαμηλών)  ακούσαμε  ένα  πραγματικά  ολοκληρωμένο  σύστημα,  ‘μεγαλύτερο’  στο  άκουσμα  που  απέδιδε  με  άνεση  τα  μεταβατικά  της  μουσικής  και  το  αναπαραγόμενο  συχνοτικό  φάσμα.

 

Ολα  τα  παραπάνω  ίσχυσαν  τόσο  για  το  προηχογραφημένο  (τρακ  αναφοράς)  πρόγραμμα  που  ακούσαμε,  όσο  και  για  τη  Live  μπάντα  (Ωμέγα  band),  καθώς  ο  Andrea  έκανε  αλλαγές  συστημάτων  κατά  τη  διάρκεια  του  Live  δίνοντάς  μας  την  ευκαιρία  να  έχουμε  άμεσα  συγκριτικές  ακροάσεις...

 

Το  δια  ταύτα...

...όλων  των  παραπάνω  είναι  ότι  η  dBTechnologies  παρότι  αντιπροσωπεύεται  επί  σειρά  ετών  στα  μέρη  μας,  εντούτοις  για  πρώτη  φορά  μας  συστήθηκε  τόσο  ολοκληρωμένα  σε  θεωρητικό  και  πρακτικό  επίπεδο  και  πολλοί  από  τους  παριστάμενους  αν  και  την  ήξεραν  (καλά  ή  λιγότερο  καλά  ως  εταιρία),  εν  τούτοις    τη  ‘γνώρισαν’  για  πρώτη  φορά  και  ήρθαν  σε  επαφή  με  τις  τεχνολογίες,  τα  προϊόντα  και  την  ηχητική  της  φιλοσοφία.  Αναμφίβολα  πρόκειται  για  μια  τίμια  εταιρία  με  μεγάλο  portfolio  προϊόντων  και  λύσεων  που  μέσω  της  Kariotis  Audio  &  Lighting  ήρθε  να  μας  ξανασυστηθεί  εξαρχής  και  να  διεκδικήσει  το  μερίδιο  της  πίτας  που  της  αναλογεί  στην  Ελληνική  αγορά,  όχι  μόνο  στα  μικρά  φορητά,  αλλά  και  στα  μεγαλύτερα  συστήματα.

Ενα  μερίδιο  που  με  βάση  αυτά  που  είδαμε  και  ακούσαμε  μόνο  μικρό  δεν  αναμένεται  να  είναι...

 

Ευχαριστούμε  τους  διοργανωτές  για  την  πρόσκληση  και  τη  φιλοξενία,  καθώς  και  όλους  τους  εισηγητές  του  σεμιναρίου  για  τις  γνώσεις  που  μοιράστηκαν  μαζί  μας.

 

Και  όλα  αυτά,  με  την  ελπίδα  να  ξεμπερδέψουμε  γρήγορα  με  την  πανδημία,  ώστε  τα  συστήματα,  η  μουσική,  οι  μουσικοί  και  ο  κόσμος  να  βγούν  γρήγορα  εκεί  έξω  δίχως  περιοριστικά  μέτρα,  φόβο  και  επιφυλάξεις  και  να  απολαύσουμε  όλοι  ξανά  τη  μοναδική  αίσθηση  πληρότητας,  διασκέδασης  και  ευφορίας,  που  μόνο  η  μουσική  και  τo  Live  μπορεί  να  προσφέρει...

 

Αυτά!  Περισσότερες  πληροφορίες  για  τα  προϊόντα  της  dBTechnologies  και  της  Reference  Cables  θα  σας  δώσουν  στην  Kariotis  Audio  &  Lighting…



*  ευχαριστούμε  το  studio  Maras  για  τη  διάθεση  των  φωτογραφιών...


 


 






 

Tags: